4 iulie 2020

Blat umed cu cacao


Pe cat de simplu se pregateste - pe atat este de gustos. 
Este reteta Ramonei Kari. 

Am folosit:

- 115 g unt
- 250 ml apa
- 125 ml ulei
- 60 g cacao
- 300 g zahar tos
- 280 g faina
- 120 g iaurt 10%
- 2 oua
- 1 lingurita bicarbonat stins cu o lingurita de otet
- un praf sare (facultativ)

Am pus intr-o cratita untul, apa, uleiul si cacao. Le-am pus pe foc si am amestecat pana cand s-a topit untul si apoi am lasat sa se racoreasca putin.

Separat am amestecat zaharul cu faina cernuta si cu praful de sare.

Urmatorul pas a fost sa omogenizez cele doua compozitii, adica cea lichida cu "prafurile" 😉


Am adaugat apoi ouale - pe rand...


... iaurtul si bicarbonatul stins...


Am turnat compozitia rezultata in tava tapetata cu hartie de copt (cu diametrul de 24 cm)


Am copt blatul aproximativ 45 de minute la 180 grade cu ventilatie sus si jos. Dupa 40 de minute am facut testul cu scobitoarea. Este ok daca raman cateva granule de aluat pe scobitoare - este un blat umed 😉

Al meu, in a doua parte a timpului de coacere - a crapat putin, dar din punctul meu de vedere chiar nu este nici o problema  😉


Am scos inelul detasabil si l-am lasat sa se raceasca fara sa-l deranjez mai mult. 
Este foarte fragil! 
L-am pastrat pana a doua zi in frigider. Desigur, nu a scapat si i-am luat "motul" 😉 
Este fooooarte gustos. Iti vine sa-l mananci tot asa... pe loc 😅



Manevrat tot cu atetie, a doua zi l-am taiat in doua felii: una mai groasa si una subtire



Nu-i asa ca a fost foarte dificil? 😉😅😁

Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Nota personala:

- se poate taia chiar in 3 la aceasta dimensiune a tavii

- daca tava are diametrul mai mic - ar fi bine sa fie copt in doua tavi si dupa caz - apoi taiat sau nu in doua fiecare blat.

- am folosit in loc de iaurt cu 10% grasime un amestec de smantana fermentata cu 20% grasime si iaurt cu 1.5% (asa am avut in casa) . A fost OK! 

2 comentarii:

  1. Bună!!!
    Ar merge compoziția pentru brioșe????O duminică binecuvântată!!!!🌹

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna!
      Sunt multe retete si pentru briose... eu nu stiu la care anume va referiti... In plus, probabil ca da, ar merge - dar nu ar fi acelasi lucru .
      Va doresc o zi minunata! :)

      Ștergere