20 decembrie 2021

Prajitura de post cu crema de gris si magiun de prune

 
Cu mare drag am raspuns provocarii "O zi vegetariana" lansata de Arovit 💓

Dupa ce am pregatit pasta picanta din fasole boabe cu sfecla rosie, pizza picanta  Arovit si crochetele din cartofi si mazare - am simtit nevoia sa pregatesc si ceva dulce.
Ideea acestei prajituri mi-a venit gandindu-ma la prajitura cu bulion de post... 

Am avut nevoie de:

- 150 ml ulei
- 150 ml apa minerala
- 100 g zahar
 - 1 lingurita bicarbonat
- 1 lingurita otet
- 1 praf sare
- 1 lingurita esenta de vanilie
- 500 g faina (aproximativ)

Pentru crema:

- 600 ml apa
- 5 linguri gris
- 150 g margarina
- 150 g zahar
- coaja rasa de la o lamaie bio
- zeama de la jumatate de lamaie
- 2 lingurite esenta de vanilie

Am mai avut nevoie de:

- magiun de prune de la Arovit
zahar pudra

Prima data am pregatit crema pentru ca este una fiarta si este nevoie sa fie complet rece cand se monteaza prajitura.
Asadar, am pus intr-o cratita apa si zaharul iar cand a inceput sa fiarba am presarat grisul si am fiert totul pana cand compozitia s-a ingrosat.
Am turnat grisul fiert intr-un vas larg si l-am acoperit cu folie alimentara, in contact direct ca sa nu faca crusta.

Pana cand acesta s-a racit complet am pregatit foile.
Am pus intr-un bol lichidele (apa si uleiul) impreuna zaharul, sarea si esenta de vanilie. Am amestecat putin si apoi am adaugat aproximativ jumatate din cantitatea de faina. Am amestecat putin si apoi am stins bicarbonatul cu lingurita de otet. L-am adaugat in bol impreuna cu diferenta de faina. 
L-am framantat pana cand am obtinut un aluat neted. 
L-am impartit in patru parti egale si l-am lasat se se odihneasca vreo jumatate de ora.


Apoi am intins fiecare bucata intr-o foaie subtire cu dimensiunea de 23/32 cm.
Le-am intepat din loc in loc cu o furculita si le-am copt in cuptorul preincalzit la 180 grade pentru aproximativ 8 - 10 minute fiecare (pana se rumenesc foarte usor)


Foile sunt casante si trebuiesc manevrate cu putina atentie.


Intre timp s-a racit grisul. Am mixat putin margarina si am incorporat in ea grisul fiert ( in mai multe etape). Tot acum am adaugat in ea esenta de vanilie, coaja si zeama de lamaie. Am mixat in continuare pana cand a devenit cremoasa.

Am montat prajitura dupa cum se vede si in foto: foaie - crema de gris - foaie - magiun de prune - foaie - crema de gris - foaie.



Am pus-o la frigider cu o greutate deasupra (maxim 1 kg) - pana a doua zi.
Am pudrat-o cu zahar si am taiat-o bucati generoase 😍


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- din punctul meu de vedere este foarte gustoasa  si aproape ca nici nu ai spune ca este de post 😉

- pentru un mic contrast de culoare se pot nuanta putin foile cu 1/2 lingurita curcuma

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu